Destination Fjordlandet klar med ny strategi
Destination Fjordlandet er en nydannet turismeorganisation, der dækker Frederikssund, Lejre og Roskilde kommuner. Organisationen ønsker at løfte hele turistområdet i de tre kommuner og har netop fremlagt en strategi for dette arbejde.
Med visioner om:
… at Fjordlandet, som kongerigets vugge, skal være den mest markante oplevelses- og feriedestination i Danmark,
… og at Destination Fjordlandet, som organisation, skal være det naturlige samlende midtpunkt og den fælles stemme for turismeerhvervet på tværs af kommunegrænserne
er Destination Fjordlandet nu klar med sin første fireårige strategi: ”Vi er Fjordlandet”.
For at indfri visionerne har strategien fem primære mål, bl.a. med fokus på at skabe endnu større synlighed for området, skabe endnu bedre sammenhæng, udnytte den korte afstand til København, inspirere sommerhusgæster og lokale borgere til at gå på opdagelse i Fjordlandet samt gøre ydersæsonerne endnu mere attraktive.
- Det har været en utrolig spændende proces og strategien er blevet til i tæt samarbejde med de mange dygtige aktører, som udgør vores destination samt input og feedback fra vores bestyrelse og repræsentantskab. Det har været vigtigt for os, at de alle var en del af processen, da deres erfaringer og viden er med til, at vi kan nå vores målsætninger, skabe værdi for området og udvikle bæredygtigt, siger Direktør i Destination Fjordlandet, Thomas Kær Mahler.
Kajak på Roskilde Fjord.
Foto: Thomas Kær Mahler.