Ny boks til afhentning af pas
Når du får lavet nyt pas, har det siden 1. januar 2022 ikke været muligt at få passet tilsendt med posten. Derfor skal du selv hente dit nye pas i Borgercenteret på rådhuset. Er dit pas bestilt den 15. marts 2022 eller senere, skal du afhente passet i vores nye dokumentboks, der er placeret ved borger-pc’erne. Dokumentboksen er tilgængelig i hele rådhusets åbningstid.
Du får SMS med instruktion
Når dit pas er klar til afhentning, modtager du en SMS med instruktion til, hvordan du henter passet i dokumentboksen. Dokumentboksen åbnes enten med en tilsendt kode eller med NemID/MitID.
Det er kun pas bestilt den 15. marts eller senere, der kan hentes i dokumentboksen.
Dokumentboksen er tilgængelig i hele rådhusets åbningstid, som er:
- Mandag: 8.30 – 15.00
- Tirsdag: 8.30 – 15.00
- Onsdag 8.30 – 15.00
- Torsdag 8.30 – 17.00
- Fredag 8.30 – 14.00
Har du øvrige ærinder i Borgercenteret skal du bestille tid først. Åbningstiderne er:
- Mandag: 10.00 – 13.00
- Tirsdag: Lukket
- Onsdag: 10.00 – 13.00
- Torsdag: 10.00 – 12.00 og 15.00 – 17.00
- Fredag: 10.00 – 12.00
Dokumentboks i Borgercenteret.
Foto: Frederikssund Kommune.