
FAQ om brand på Rådhuset
På denne side har vi samlet de mest stillede spørgsmål og svarene på dem vedrørende branden på Frederikssund Rådhus den 15. og 16. april 2025.
Hvis du ikke finder svaret på det du mangler, så kan du kontakte vores Callcenter i den normale telefontid, eller du kan skrive til det relevante fagcenter via Digital Post.
Borgercenter
Kan jeg fortsat bestille tid i Borgercenteret?
Ja, du kan godt bestille tid til en aftale i Borgercenteret.
Borgercenteret er midlertidigt flyttet til Kultur-Arkivet på Jernbanegade 24D (Gågaden) i Frederikssund. Det midlertidige borgercenter har åbningstider som før. Husk at du som altid skal bestille tid på forhånd.
Du kan også ringe til Callcentret og tale med dem, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.
Jeg skal have lavet MitID. Hvad gør jeg?
Hvis du har brug for hjælp til MitID, kan du få det i det midlertidige borgercenter. Du skal bestille tid på hjemmesiden og derefter møde op til din bestilte tid.
Jeg skal melde flytning. Hvordan gør jeg det?
Har du brug for hjælp til at melde flytning, kan du bestille en tid og derefter møde op i det midlertidige borgercenter.
Jeg skal melde indrejse. Hvad gør jeg?
Har du brug for hjælpe til at melde indrejse, kan du bestille en tid og derefter møde op i det midlertidige borgercenter.
Pas
Jeg har fået at vide, at jeg kan hente mit pas. Hvad gør jeg nu?
Der er 74 pas, der er brændt inde på Rådhuset, og som ikke kan reddes. De 74 pas vil blive genbestilt, og borgerne vil blive kontaktet. Du skal selvfølgelig ikke betale for passet igen.
Nogle pas har vi stadig og er ved at gøre klar til afhentning i det midlertidige borgercenter. Du vil få besked, når dit pas ligger klar.
Jeg har bestilt et pas, der endnu ikke er kommet. Skal jeg gøre noget?
Nej, du skal blot afvente at få besked om, at du kan hente dit pas og hvor.
Jeg skal bruge et nødpas. Hvordan får jeg det?
Du kan få lavet nødpas i det midlertidige borgercenter i Jernbanegade 24D i Frederikssund.
Kørekort
Jeg skal afhente kørekort, hvor gør jeg det?
Du kan afhente dit kørekort i det midlertidige borgercenter, når du får besked om, at det er klar.
Jeg skal bestille kørekort, hvad gør jeg?
Du kan bestille tid til kørekort på vores hjemmeside og derefter møde op til din tid i det midlertidige borgerenter.
Jobcenter
Jeg har en aftale med min sagsbehandler i Jobcentret. Hvad gør jeg?
Du bliver kontaktet, hvis du er indkaldt til en almindelig personlig opfølgning med en sagsbehandler på rådhuset. Hvis du ikke er blevet kontaktet, skal du ikke møde op til din aftale. Møder andre steder end på rådhuset holdes som vanligt.
Er du indkaldt til telefonisk samtale bliver den afholdt som normalt.
Har du brug for at tale med en sagsbehandler, kan du ringe til Callcentret, som vil give besked videre.
Jeg har et møde med Rehabiliteringsteamet. Hvad gør jeg?
Du skal stadig møde op til din aftale med Rehabiliteringsteamet. Du vil blive kontaktet af en sagsbehandler, som kan fortælle dig, hvor mødet vil finde sted.
Jeg har brug for en computer og hjælp til at lave et CV. Hvor kan jeg få det?
Hvis du har brug for hjælp til at lave CV, kan du ringe til Call Centret, som vil sørge for, at du blive kontaktet af en sagsbehandler.
Har du brug for en PC, kan du bruge dem, der er til rådighed på bibliotekerne.
Jeg vil gerne booke tid til en personlig samtale via selvbooking. Kan jeg det?
Nej, det er indtil videre ikke muligt at booke møder med en sagsbehandler til personlig samtale via selvbooking.
Hvad gør jeg, hvis jeg har spørgsmål vedrørende ydelser, udbetalinger med mere?
Ring til Callcentret og bed om at tale med nogen fra Ydelse, så vil Callcentret hjælpe dig med det.
Rådgivningshuset
Har åbent igen og fungerer som normalt.