Plan for genopretning af infrastruktur i Frederikssund Kommune 2023-2032

Frederikssund Kommune har udarbejdet en plan for genopretning af infrastrukturen på vejområdet for perioden 2023-2032. Planen omfatter følgende elementer:

• Kørebaner
  • Cykelstier
  • Fortove
  • Broer og bygværker
  • Vejafvanding
  • Belysning

Denne rapport vurderer tilstanden af de enkelte vejelementer, investeringsbehovet samt det samlede efterslæb, der ved rapportens udarbejdelse beløber sig til ca. 120 millioner kroner. Rapporten fokuserer udelukkende på renovering og ikke på den rutinemæssige og akutte drift eller strømforbrug mm.

Analyserne er baseret på tre scenarier for at skabe et overblik over det gennemsnitlige budgetbehov pr. år og de forventede konsekvenser for tilstanden over en 10-årig periode.

Scenarierne er:

1. Tilstand af elementer ved fastholdelse af nuværende budget.
  2. Årligt budget for at fastholde nuværende tilstand.
  3. Årligt budget for at opnå optimal tilstand

Udvalget for Plan og teknik har fået rapporten til gennemlæsning og har taget den til efterretning.

Gå til Plan for genopretning af infrastrukturen i Frederikssund Kommune 2023-2032.

Gå til Bilag til Plan for genopretning af infrastrukturen i Frederikssund Kommune 2023-2032.